Lanseringsstrategier

Hvordan er det igjen? Når man slipper en ny låt og singel med et relativt ferskt band uten så mange følgere på sosiale medier og slikt, skal man da la det få fullt fokus på lanseringsdagen? Særlig hvis det er en plate som man er virkelig stolt av og som kommer snart på både CD og LP og som man er ute på en lang turne for å promotere?

La oss si at bandet er Bare Egil og Aslag og låta heter Bytte ting i ting. Er det kanskje lurt å sette alle kluter til på å lansere det? Eller er det kanskje lurt å stille opp for Klimabrølet med en splitter ny låt og video og slippe den på Youtube omtrent samtidig?

Og når man først er i gang, er det kanskje smart å slippe en låt og video i tillegg som blander seg inn i lønnskampen og krever en Hybridpensjon for fagbevegelsen Creo?

Kanskje man også burde fokusere på at man har en crowdfundingkampanje gående for en gammel plate som nå kan komme på CD for første gang? Og hvor det virkelig begynner å haste hvis den skal komme over kneika?

Og når man er i gang, er det vel også på sin plass å nevne at det bare er en uke til den første singelen fra Thulsa Doom på årevis kommer?

Og hva med å si noen ord om at Black Debbath spiller konsert i Skien 28. august? For det kan vel ikke være at alle disse tingene slår hverandre i hjel og lager et litt uklart fokus? Er det noen som har noen innspill på hvordan det er lurt å løse dette for å få mest mulig fokus på det som er viktigst. Spør for en venn.

Legg igjen en kommentar

Norsk Barsk Metal

Hele Duplexkatalogen

Mailliste

* nødvendige felter